Möet och Krabba i Gustavsberg.

Spontana infall tror jag vi alla gillar, men gör det allt för själdent! Varför är det så?

För ett par veckor sen blev ett par sms i början av veckan, till fredagsmys hos min härliga vän Martin. Han är ju helt underbar, min Martin. En sån fin kille. Jag slutar aldrig vara frågande till, varför jag inte blir kär i honom… kanske just därför! Att han är så rolig, intelligent, omtänksam, fin, blygsam, glad och ibland till och med lite galen.

Jag köpte godis till hans söta barn, la’ en flaska moet på kyl, redan kvällen innan och begav mig efter jobbet fredag kväll, kryss och tvärs över Stockholm. Från Upplands Väsby till Gustavsberg. Som vanligt fick jag sova i Tuvas säng. Lika go som alltid.

Vet ni vad Martin hade köpt och bjöd på?? Krabba och goda ostar från Hötorgshallen. Min krabba premiär. Jätte gott och kul var det med krabba!

Tack fina vän, för att du alltid lär och visar mig nya saker. Det är alltid lika roligt att vara i ditt sällskap.

Kommentera

