Självdistans och kontrollbehov!

”Jag har full kontroll över mitt kontrollbehov”, råkade jag att säga till en mycket god vän härom kvällen, når vi delade lite rosévin i hennes härliga soffa.

Jajaja… jag hör ju själv hur det låter!

Vi bröt båda ut i ett enormt skratt, ett av de där underbara som aldrig tar slut, med en gång når jag slutat meningen! Ett par dagar senare träff jag min coach för sista gången i denna omgång och var tvinget att berätta och därmed berömma henne, för att hon fått mig att få kontroll över kontrollbehovet.

Jag fick under detta sista besök hos min kära Englund, ögonen upp för två andra mycket viktig saker, som kommer hjälpa mig mycket under den närmaste tiden. Ännu en gång tackar jag Englund, för hennes förmåga att få mig att tänka nytt, framåt och analunda!

Och själv, är jag mycket glad för att jag har självdistans och kan skratta av allt roligt, som bara kommer ur munnen ibland.

One thought on “Självdistans och kontrollbehov!

Kommentera

