Svend og jeg!

För snart två år sedan hända något helt fantastisk och helt unikt i mitt liv.

Jag fick två syskon! Pappa hade tydligen barn innan han träffade mamma. I augusti var det två år sedan det ringde på dörklockan hemma i vårt barndomhem och Svend kom in i våra liv. Det gick intill jul innan Daniel och jag var hemma och pappa hade bestämt sig, för att berätta för oss.

Jag blev verkligen glad! Glad på riktigt! Jag visste om, att han och Elise fanns. Men det var inte något vi pratade om i vår ofta känslomässigt ytliga familj. Jag tog kontakt bara några minuter efter och från julafton och hela våren, var det ett hett mailande mellan New York och Stockholm. Det var och är mycket speciellt, att lära känna sin storebror i vuxna livet!

Efter ett halvår bestämde jag mig att åka över och träffa honom. En fantastisk upplevelse, lite obekvämt var det i början och är det fortfarande… Det var ju vi som hade fått växa upp med pappa. Vad tänker han, hur känner han? Allt gick jättebra! Såklart! Han är ju min bror och jag upplevar det som vi är oerhört lika. Vi har samma drive, samma ambitionsnivå, samma raka och tydliga språk och sätt att vara på. Och sen tyckar jag nog vi är lika till utseende… lite i alla fall! Roligt är det att han har pappas interessa för matlagning!

I hela min barndom har jag önskat mig en storebror, men hade ju inte det. Jag tyckte det skulle vara så coolt att ha’ en som kunna ta’ hand om mig, om några var orättvisa eller unfair mot mig. Som tur var, fick jag lärar mig att ta’ hand om mig och ta ansvar för det själv. Men dessa minnen gjorde nog inte min förtjusning i Svends plötsliga närvaro mindra.

Numera hörs vi inte varje vecka, men jag vet och han vet, hur mycket vi tänker på varandra. Hur viktiga vi är i varandras hektiska liv. Om något går snett, har jag numera en plan B. Då flyttar jag dit och är närvarande, Skapar en ny karriär och lever i metropolen, som jag tyckar så mycket om . Vi har ju mycket vi skall hämta!

Käre Svend. Du ved og jeg ved! Tak for at du er dig og at du findes! Dagene vi har haft sammen har väret fantastiske! Vi ses snart igen og det gläder jeg mig til.

Kommentera

