Delar med mig av smala tips…

Läste detta på en annan blogg…
Ta en kall dusch
Efter löpturen är det dags för en snabb dusch – och ju kallare, desto bättre. Du förbränner nämligen fler kalorier när du småfryser än när du har det varmt och behagligt. Den kalla duschens effekt har faktiskt studerats i ett försök, där deltagarna sänktes ner i 18-gradigt vatten i upp till 90 minuter. Forskarna kom fram till att viloämnesomsättningen tredubblades under vistelsen i det kalla vattnet.

One thought on “Delar med mig av smala tips…

  1. Jösses. Visst vill jag alltid tappa kilon, men jag är inte beredd att gå så långt som att ligga och frysa i vatten. Näää vännen min, det där var för mycket 🙂 Kram!

Kommentera

