Att köpa sig lyckligARE.

Jag firade midsommar med gamla och nya vänner och hamnade i ett långt samtal med Malin, Annelie och Patrick. Ämnet var ”att köpa sig lycklig”, något jag är helt säker på att jag kan! Jag tror dock inte på att man kan köpa lycka, Patrik envisades att man inte heller kan köpa sig lycklig. Men att man kan köpa sig lyckligare..ARE.. de sista tre bogstavar var så viktiga. Jag var lite velande, men efter lite reflektion och tanker, kan jag ju bara säga att han har helt rätt!
Jag tänker på det och vår samtal varje gång jag köper något till mig själv. Undrar också lite, hur det gick med Malins ring, köpte Johan mon den??

2 thoughts on “Att köpa sig lyckligARE.

  1. Jag väljer att citera från min nya favoritbok Drömliv:
    ”Handväskan, plasmateven eller ferrarin kan bli din, bara lugn. De kommer inte att göra dig lycklig, men visst kan de få sprida glädje i ditt liv. Det gäller bara att börja i rätt ände, alltså med att finna lyckoackordet inom dig.” (Författarna skiljer på lycka och glädjerus/eufori. Dvs lycklig ”på riktigt” är något man redan är, medan effekten av dessa yttre faktorer yttrar sig i kortare glädjerus. Och jag håller med till fullo. Dessa inköp gör dig genuint glad för att du redan är lycklig!)

Kommentera

