A lovely life…

I dessa dagar, är det mycket intensivt på jobbet. Jag hinner inte annat än att jobba och småfixa lite hemma… ja, och sen lyssnar jag på en bok till och från InfraCity i bilen. Vilken fantastisk idé, all kredit till den man eller kvinna, som kom på att man kan lyssna på böcker och inte läsa dom! Jag hoppas hon tjänade mycket pengar på idéen!

Barnen är på semester med deras pappa, vilket är underbart för dom. Få tillbringa kvalitetstid med sin pappa i lugn och ro, borta från vardagens stress, det tycker dom om! Jag är säker på att dom har det bra! Och jag kan lägga al fokus på butiksetablering, rutiner och säljträning!

Jag börjar inse, att tiden till 40 år inte är långt borta. I det tempo dagarna går, är jag snart där. Ibland blir jag lite rädd att skall jag somna själv och vara ”ensam” även efter 40 år?
Jag har aldrig varit så lycklig och glad för livet, som jag är vid 36 år. Jag har ett varierat, lärorigt och utmanande jobb, där jag gör det jag tycker är roligast i världen. Det är verkligen en stor förmån, jag har dragit en bra lott i jobbens lotteri! Jag har fina, trogna och unika vänner, båda i Danmark och här hemma i Stockholm. Jag bestämmer själv över vardagen, mina köp och prioriteringar. Ingen stökar till hemma når jag inte är här och ingen är sur når jag kommer sent hem från jobbet. För den som har levt annorlunda, är detta en lyxig och befriande vardag! En vardag och ett liv, som jag uppskattar otrolig mycket.

MEN 40 ÅR! Jag har inte haft ålderskris innan och kommer nog inte få det i framtiden heller. Men en liten fundering, innan jag lägger mig på kvällen, det tillåter jag mig att ha’!

Godnatt!

2 thoughts on “A lovely life…

  1. Alla dina tankar är befogade. Denna kan jag dessutom förstå. Jag tror de flesta människor är skeptiska inför tanken att åldras ensamma. Å andra sidan är det bättre att åldras ”ensam” (med fina barn och många vänner!) än i en relation som inte är något att ha. Egentligen. För hur många ifrågasätter sin livssituaton och utamanar den trots att de kanske borde?
    Men just för att du trivs så bra med ditt liv, så kommer mannen i ditt liv att dyka upp när du minst anar det. Och förmodligen just för att du egentligen inte har tid med honom. kram!

Kommentera

