Idag är det 1. Augusti!

Då hade min morfar blivit 90 år, om han hade varit i livet! Min fina, snälla, värma och alltid glada morfar! Många har gjort ett starkt intryg på mig i mitt liv, men inte många som du, MIN morfar! Du var en entrepenör, något jag också vill bli’ och med dig som förebild!

Jag är säker på, att vi hade något speciellt! Du och jag, Morfar. Jag var första barnbarnet. Du hämtade mig alltid på fredagarna i skolan, då hade vi ”morfar-Diana” tid. Vi gick på torget, handlande och pratade. Du sköjade alltid och jag skrattade alltid! Det är vad jag kommer ihåg! Tyvärr är jag inte barnet (eller kvinnan) som kommer ihåg allting från jag var liten, men dig kommer jag ihåg! Var ända sekund med dig är solklar för mig!

Du hade din sista ”high-performance” på mitt, eller vårt, bröllup. För exakt sex år sedan! Du njöt och alla tycket du var fantastisk! Ännu en gång -och för sista gången innan du blev sjuk, gjorde du mig mycket glad och oerhört stolt! Du vet…. och jag vet!

Nu sitter du där uppe, väntar på mormor. Jag hoppas ni snart ses! Hon mår inte bra. Inte bra, med sin totala demens och cancer och inte bra utan dig! Men hon har varit stark dessa år, men nu orkar hon inte mer!

Söta, fina morfar. JAG älskar dig och saknar dig massor, varje dag! Jag vet, att du vet.

2 thoughts on “Idag är det 1. Augusti!

  1. Vad fint du skriver om din morfar. Det är fint och inte alla förunnat att ha sådana minnen som du har. Han finns med dig än idag. kram!

Kommentera

