Små reflektioner över livet!

En kollega skrev ett sms till mig under min semester och tyckte till om stället vi var på. Såhär skrev han: ”Jag har längtat tillbaka sedan 1988, det är en mycket vacker plats och ett perfekt ställe för eftertanke och reflektion. Och inget kan beskriva Skagen bättre!

Det finns många små saker och händelser i vardagen, som jag gläds så oerhört över! Något av det mest underbara och finaste som finns, är att umgås med sin familj (det tror jag de flesta av er håller med om)… bara vara! Inte som stället i Dalarna, utan bara vara: hemma i trädgården, i vardagsrummet eller köket, tillsammans. Lyssna till barnens skratt når de lekar med sina kompisar, dricka gott kaffe, ett glas kallt isvatten eller en kopp grön te på terrassen. Eller varför inte dela en flaska vin, till något gott grillat, en kväll med en god vän! Som jag gjorde härom veckan, plötslig var klockan 01.10 en torsdag natt, varmt och med massor mysiga ljus tänta… det är underbar samvaro och förtroliga samtal.

Goda vänner finns det gott om i vårt liv och i vårt hem! Vårt hus är inte bara ett hus, utan det är ett riktigt hem, Vårt Hem… och jag njuter av att hitta små detaljer som extra krydda till vår inredning, som gör vårt hem personligt och som ger en bild av vem vi är, vilka värderingar vi har och vad vi tycker om!

Titta på denna underbara dörmatta, som jag hittade i Skagen. Handgjort och med specialtillstånd att exportera från Nya Zeeland. Den kommer ligga fint framför vår huvudentré!

Kommentera

