Grodor, nubbar och sol!

Idag är det midsommar, en underbar tradition som hör Sverige till. Min första midsommar firades på stranden i Eilat, året var 1998. Ett gäng på ca 40 svenskar och danskar, midsommarstång, små grodor, skandinavisk mat och nubbar! Då tyckte jag det var lite konstig, dock inte lika mycket som de 100 israeler som tittade på oss. Idag är det annat, nu vet jag hur det står till med midsommaren! Och svenskarna!

Tack Ewa, det var du som introducerade midsommaren för mig! Jag saknar båda dig, Gideon och Israel varje dag!

I år firar Fredrik och Sofia med deras pappa, vilket känns jättebra. Jag vet att de kommer få roligt! Själv åker jag mot norrort (som vanligt numera) och Grillan. Erica, min underbara och trogna vän har bjudit mig. Det kommer bli gamla goda vänner och nya. Jag ser mycket fram emot midsommaren i år! Det känns som en del av ett lyckligt liv i Sverige!

Och tänk Er, i år skinnar solen på oss! Och givetvis börjas dagen med en Rosabaya!

One thought on “Grodor, nubbar och sol!

Kommentera

