Müsli, riktiga brev och ADHD

Häromdagen gick jag ner till brevlådan för att hämta posten. Jag blev rörd till tårar! Av två anledningar:

1) Jag fick ett fint kort, handstilen känner jag igen och jag öppnar så fort det går… vad skriver hon idag? Detta fina kort, från en mycket god vän, med texten ”Jag är så innerligt glad & tacksam att du är min vän. Och din nya arbetsgivare borde känna samma sak, att få ha dig som anställt. Tack! Och lycka till!

Visst var det fint? Jag kan inte sluta fundera: Vad har jag gjort för att ha’ så fina, goda och underbara vänner!

2) Jag fick mitt länge väntade müslipaket från Saltå Kvarn… ( 3 dagar är mycket, når jag är nyfiken och väntar på lite vardagslyx) En historie för sig: Förra veckan, var jag på ett nätverksträff och fick lyssna på Johan Ununger, VD på Saltå Kvar, som pratade om sociala medier. Mycket interessant och mycket givande! Jag fick inte bara bekräftat, vikten av buzz marketing och vikten av att synas i olika sociala medier. Men jag fick också upp ögonen för hur succésfulla män och kvinnor, hinner med allt i vardagen, utan att ha’ fått diagnosen ADHD.

Jag har köpt Saltå Kvarn produkter under många år och kommer försätta med att ha’ dessa underbara designade förpackningar i mitt skafferi. MEN ”min müsli” var en ännu en ny och mycket positiv erfarenhet för mig! Helt underbart! Prova du med: http://www.minmusli.se. Jag har under flera år blandad min egen müsli, men inte under dessa roliga och organiserade former. Så snart jag får en ledig dag med mina barn, skall vi åka ner till Järna på studiebesök!

Tack Johan, för att du väckte mitt interesse yttligare!

One thought on “Müsli, riktiga brev och ADHD

Kommentera

