Lillebror, lillebror, lillebror….

Min fina och rara lillebror bor i Odense, Odense ligger på Fyn i Danmark. Vi ses inte så ofta, men tillräcklig ofta för att ha’ en fin relation.

Hans fru, faster Lizzi är underbar! Hon är precis det vi behövde som komplement i vår familj. Hon är den legobiten som fattas hos familjen Mortensen!

Nu har de blivit tre, kul med en kusin! Hon skrattar, är gullig och man kan lyfta runt på henne utan att hon protestera. KUL, når man är 5 och 9 år och hon är så liten. Johanne heter hon och är drygt ett år. Det är mycket bra med en kusin som pratar danska, för då blir man ju tvunget att öva sig, når vi är hemma… annars kan vi ju inte leka med Johanne, når vi ses nästa gång!

Min lillebror är lärer på en efterskola på Norra Fyn, en underbart vackert ställe vid havet. Han springer maraton och cyklar (jag vet inte riktig varför han fick sportsgenet och inte jag). Jag är säker på att han trivs med sitt liv som det är och det gör mig väldig glad!

Kommentera

