Englund och en unik upplevelse!

Som medlem i UNIONEN kan man få träffa en jobbcoach! Och eftersom jag inte riktig har varit säker på, vad JAG vill med MITT yrkesliv, föll det mig naturligt att ta’ kontakt med UNIONEN i början av april. Dagen efter jag ringde och lämnade meddelande på Kerstins telesvar, ringde hon tillbaka. Omedelbart kände jag, att vi fick en mycket bra kontakt… och samtalet var bara början! Mitt första möte var 20/4 och där kom hon, min jobbcoach. En underbar färgstark person, i röd stickat kofta och grått lockigt ganska kort hår! Det strålade positiv energi om henne, en sådan person….ni vet, som man bara vill umgås mera med, för utbytet är så stort. Självklart hade vi ett mycket givande samtal. Tiden på 1½ timmer var övre på två minuter och åter ute på Olof Palmesgatan, hade jag fått mycket att reflektera och fundera över. Idag träffades vi igen, för sista gången. Samma underbara Englund, denne gång i skrik grön t-shirt och örehänga i samma färg. Så positiv och glad. Och så nära till skratt.
Tack för, att du fått mig att reflektera och för att du är den du är! Jag tror, jag VET att du kommer finnas med mig, i bakhuvudet, många år framöver!
Alla burde ha’ en Englund i sitt liv… OCH alla burde vara någons Englund! Vem är din? Och är jag kanske någons?

2 thoughts on “Englund och en unik upplevelse!

Kommentera

